
5 september 5 2023 Digitale Marketing
Elke week verzamelen wij weer het laatste marketing nieuws in een handig overzicht.
Top 5 Updates van de Week
- Meta biedt Advertentievrije Abonnementen aan Europese Gebruikers aan.
- Google Zoekervaring met Kunstmatige Intelligentie (AI) krijgt Links.
- Schommeling in het Aantal Volgers, LinkedIn verwijdert inactieve volgers van pagina’s.
- X (Twitter) gaat Openbare gegevens gebruiken voor AI-modeltraining.
- YouTube versoepelt strenge Gemeenschapsrichtlijnen met een update.
TikTok
- TikTok breidt de “Effect House” AR Tool uit naar iedereen.
- TikTok stimuleert de Back-to-school winkelen van Gen-Z.
- Shopify slaat terug en lanceert nieuwe TikTok Shop Integratie nadat TikTok de oude Integratie heeft beëindigd.
- TikTok kondigt nieuwe initiatieven aan voor naleving van de Digital Services Act in de EU.
Instagram & Threads
- Instagram test reels van 10 minuten.
- Instagram staat “Reacties delen” naar Verhalen toe voor alle gebruikers.
- Threads App krijgt een trefwoordzoekfunctie.
- Instagram promoot ’threadsposts’ op Instagram.
Meta
- Meta heeft een nieuw formulier voor het gebruik van AI-gegevens voor gebruikers, vul het in.
- Canada presenteert een nieuw plan voor uitgevers, maar Facebook weigert opnieuw toegang.
- Voer Instagram Stories-advertenties uit via de Marketing API.
- Meta lanceert FACET, een nieuw AI-model voor afbeeldingen.
- Nieuwe WhatsApp-app voor Mac.
Twitter (X)
- X staat nu weer politieke advertenties toe in de VS.
- Nieuwe functie om likes te verbergen beschikbaar voor betalende gebruikers.
- Alleen geverifieerde gebruikers hebben de mogelijkheid om X-peilingen te gebruiken.
- X krijgt video- en spraakoproepen.
- Verzamel binnenkort e-mailadressen van je X-volgers.
- Nieuwe Swipe Reply-functie in DM’s.
YouTube
- YouTube Music voegt opmerkingen toe aan het “nu afspelen” scherm.
- YouTube verlaagt de vereisten voor het Partner Program in nog meer landen.
- YT viert GRWM-makers.
- YouTube lanceert vroegtijdig de functie “Shorts naar lange vorm” gerelateerde links.
- MrBeast geeft abonnementen voor Super Bowl-tickets weg in samenwerking met YouTube.
- YouTube lanceert een nieuwe knop voor analyse.
- Google lanceert een nieuw advertentiebeleid genaamd “Beperkte Advertentieservering”.
- Google test “Genoemd in” links die PR-links en andere bronnen tonen.
- Google werkt PageSpeed Insights bij met Lighthouse 11.
- Een nieuwe AI-proofreadingfunctie voor Google Docs, maar deze is betaald.
- Google lanceert een nieuwe Chrome-functie om een videoframe te kopiëren.
Bureau Nieuws
- Beiersdorf benoemt OMD als zijn enige mediabureau in Noord-Amerika en Europa.
- Buffalo Wild Wings lanceert een nieuwe creatieve advertentie van het Anomaly Agency.
- Duracell kiest BBH als creatief bureau en VayznerMedia als Social AOR.
- Wunderman Thompson lanceert een nieuwe B2B-aanbieding genaamd ‘Inspired B2B’.
- De CEO van Dentsu Creative EMEA vertrekt bij het bedrijf.
- American Advertising Foundation lanceert een nieuw liefdadigheidsarm.
- Principal Financial Group huurt Dentsu Creative in als AOR.
Merken & Advertenties
- Liquid Death is terug met een nieuwe anti-Barbie-campagne, de Steve-o-pop.
- Burger King heeft grote problemen met een nieuwe rechtszaak tegen de Whooper.
- Chewy ziet een toename van 14% in de verkoop na veranderingen in de marketingmix.
- CBS Sports is voor 90% uitverkocht voor Super Bowl Inventory.
- Amazon lanceert een nieuwe advertentiecampagne voor aanbiedingen voor woningverzekeringen.
- Mark Marshall wordt benoemd tot hoofd van advertentieverkoop bij NBCU.
- JCPenney herziet hun merken met ‘Make It Count’.
AI
- OpenAI lanceert een nieuwe gids voor docenten.
- Officiële lancering van Open AI voor bedrijven.
- Google’s SGE AI-zoekfunctie breidt uit naar India en Japan.
- Perplexity voegt Claude-2 toe aan AI-modelselectie.
- Nieuwe door AI gegenereerde afbeeldingstool van Google met SynthID.
Microsoft
- Microsoft pauzeert Bing Ads die gericht zijn op Chrome-gebruikers op Windows.
- MS stopt met WordPad in Windows.
Pinterest & Snap
- Dolly Parton sluit zich aan bij Pinterest, de nieuwe Gen-Z-bekendheid.
- Pinterest kondigt nieuwe activiteiten aan voor het filmfestival van Toronto.
- Snapchat krijgt een nieuwe Dreams-functie, GenAI Images.
Marketing
- De beroemde Voice Artists van TikTok werken samen met de Calm App.
- SubTember van Twitch komt terug met gereduceerde abonnementen.
- Spotify wil meer advertentie-inkomsten van MKB’s.
- Twitch werkt zijn partnerprogramma bij voor kleine makers.
- Linktree lanceerde een nieuw thema in samenwerking met Olivia Rodrigo.
- Day One Agency met Casey Lewis lanceert inzichten voor ‘Terug naar school’.
- Apple’s nieuwe campagne ‘The Invincibles’ voor Nationale Hondendag.
- Klaviyo gaat naar de beurs, hier is een IPO-analyse voor jou.
- Streaming-gebruikersinterfaces zijn slecht in het genereren van klikken van consumenten.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.