
31 augustus 31 2023 Digitale Marketing
Elke week verzamelen wij weer het laatste marketing nieuws in een handig overzicht.
Top 5 Updates van de Week
- Meta krijgt een nieuwe Bibliotheek voor Merkgebonden Inhoud, Doorzoek de inhoud van je concurrenten net als advertenties.
- De Google Augustus Broad Core Update is nu live.
- Youtube Shorts bereikt de mijlpaal van 50 miljard weergaven per dag en legt het Shorts-algoritme uit.
- X (Twitter) Vacaturevermelding functie is officieel live voor geverifieerde organisaties.
- TikTok Schakelbare Zoekadvertenties gericht op trefwoorden is live.
TikTok
- TikTok lanceert #zomerhit, zodat makers trending nummers kunnen vinden.
- TikTok staat op het punt om dit jaar $500 miljoen te verliezen als gevolg van de Winkelfunctie.
- Winkels beëindigt ook de integratie van winkelpuien met Shopify, Amazon en anderen.
- Shopify krijgt toegang tot de Evenementen-API.
Instagram & Threads
- De Threads-app is beschikbaar op desktop/web.
- EU-gebruikers kunnen zich afmelden voor algoritme-feeds op IG & FB.
- De Threads-app krijgt een apart tabblad voor opnieuw geplaatste berichten op feeds.
- Een Instagram-functie om alleen live te gaan voor abonnees wordt werkelijkheid.
Meta
- Meta deelt nieuwe tips voor leadgeneratie-advertenties.
- End-to-End Encryption breidt zich uit naar de Messenger-app en meer gebruikers.
- Nieuwe Advertentie Automatiseringsgids.
- Meta’s AI-codegenererend model voor Llama is nu live.
- Meta biedt tot $200.000 aan advertentiekredieten voor winkelcampagnes.
- Messenger Lite verdwijnt in september op Android.
- WhatsApp-groepschats zonder naam.
Twitter (X)
- X test verschillende UI-wijzigingen voor koppelingvoorbeelden.
- Verkeer naar nieuwssites zoals Reuters, CNN en anderen, zoals iedereen.
- Het aanbieden van $250 aan advertentiekredieten wordt beloond door X.
- Een fout van X heeft afbeeldingen en links die vóór december 2014 zijn geplaatst, gewist.
YouTube & Makers
- YouTube test een knop “Kleinere advertenties overslaan”.
- YouTube gaat hun gezamenlijke kijkgegevens gebruiken voor CTV-advertenties te midden van zorgen over transparantie.
- Het standpunt van YouTube over het gebruik van AI voor muziekcreatie.
- YouTube krijgt hun eigen Shazam-functie.
- Een nieuwe organisatie genaamd “Creators Guild of America” is nu opgericht.
- Colin & Samir publiceerden een nieuwe makersronde tafel met streamy-genomineerden.
- Google Zoeken kan nu CSV-bestanden indexeren.
- Google waarschuwt marketeers voor aankomende updates vanwege de Digital Services Act in de EU.
- Google Ads verplaatst Voertuigadvertenties van Slim winkelen naar maximale prestaties.
- Er komt mogelijk een nieuwe Notities-functie naar Google Zoeken.
- Google Workspaces kondigt AI-aangedreven beveiliging aan.
Bureau Nieuws:
- GroupM en SeenThis werken samen om de uitstoot van koolstof door videoadvertenties te verminderen.
- Wearesocial heeft een geweldige LinkedIn Live gedaan om influencers en inhoud te bespreken.
- GroupM lanceert een nieuw programma om verlies van programmatic ads tegen te gaan.
- Medeplichtigen genaamd Creative AOR door Smashburgers.
- Publicis Groupe Romania lanceert een PR-bureau.
- De nieuwste campagne van BMB voor het WK vrouwen verdiende meer lof.
Merken & Advertenties
- Netflix verslaat McDonald’s en wordt het favoriete merk van Generatie Alpha.
- KFC lanceert een nieuwe Billboard-campagne met ongewassen vaat.
- Morgan Stanley’s nieuwe advertentie belicht vrouwelijke tennisspelers.
- Häagen-Dazs’ toezegging van $1,5 miljoen aan ondergewaardeerde makers.
- Tesco deelt clubcard-gegevens met Omnicom voor gegevensinzichten.
- LG’s nieuwe wereldwijde campagne gericht op een vernieuwde identiteit.
AI
- Meta introduceert een meertalig spraakvertaalmodel.
- Figma lanceert nieuwe AI-bot: Jambot.
- Associated Press biedt AI-begeleiding voor makers.
- Nieuwe Dream AI-functie van Snapchat.
- De nieuwe update van OpenAI stelt bedrijven in staat hun eigen gegevens naar GPT 3.5 te brengen.
- OA is ook een partnerschap aangegaan met Scale om een vergelijkbaar BTOD-aanbod voor bedrijven aan te kondigen.
Microsoft
Pinterest & Snap
- Pinterest heeft nieuwe veiligheidsfuncties voor tieners geïntroduceerd en verwijdert volgers voor gebruikers jonger dan 15 jaar.
- Technisch: De codering achter Pinterest ondergaat een wijziging.
- Snapchat kondigt nieuwe functies en updates aan voor het tonen van inhoud voor de EU.
- Merkpartnerschapstags op LI zijn nu beschikbaar.
- Het LinkedIn Engineering-team deelt nieuwe inzichten in hun algoritme.
Marketing
- Netflix ziet een toename van 1% in wekelijks actieve gebruikers na strenger beleid voor wachtwoorden.
- Hoe Shopify e-commerce-eigenaren beïnvloedt met AI-tools.
- Bestedingen aan CTV-advertenties bereiken de 1 miljard mark in juni.
- WordPress kondigt domeinregistraties aan voor 100 jaar.
- Twitch begint met het testen van TikTok-achtige clips voor het ontdekken van inhoud.
- Apple Podcasts introduceren een nieuwe metriek voor betaalde abonnees voor makers.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.