
12 juli 12 2023 Digitale Marketing
Elke week verzamelen wij weer het laatste marketing nieuws in een handig overzicht.
Top 5 Updates van de Week
- Google wil een openbare discussie over het gebruik van AI voor webinhoud.
- Youtube experimenteert met trefwoordhyperlinks in YT-opmerkingen, identiek aan TikTok-opmerkingen zoeken.
- TikTok boekt succes met in-app-uitgaven van consumenten en verdient meer dan $1 miljard.
- Twitter dreigt Meta aan te klagen voor het klonen van hun platform.
- De browsefunctie van ChatGPT is nu uitgeschakeld na een snelle introductie.
TikTok
- Het STEM-feed van TikTok ziet een stijging van 30% in gebruik.
- TikTok-winkels groeien als gekken in Indonesië.
- TikTok lanceert hun nieuwe muziekapp in Brazilië en Indonesië.
- Het moederbedrijf van TikTok, Bytedance, wordt uitgever van boeken na het succes van #booktok.
- Instagram deelt hun woordenboek voor Threads met nieuwe gebruikers.
- Instagram test een nieuwe zoekfunctie die “niet gepersonaliseerd” is om ongefilterde resultaten te tonen die gemeenschappelijk zijn voor alle gebruikers.
- Een nieuwe functie om gebruikers te zoeken in het tabblad ‘Verhaalweergaven’.
- Meta onthult 22 systeemkaarten die worden gebruikt om je inhoud te rangschikken.
Meta
- Meta deelt nieuwe tips voor het maken van opvallende videoadvertenties.
- WhatsApp werkt aan filters om belangrijke chats te vinden.
- WhatsApp Business overschrijdt 200 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en lanceert een nieuwe functie voor gepersonaliseerde berichten.
- Twitter verliest Google-verkeer na wijzigingen in de gebruikersregistratie en krijgt vervolgens het verkeer weer terug.
- De planningshulpmiddel van Twitter, “Tweetdeck”, wordt binnenkort betaald.
- Twitter werkt aan video- en spraak-DM-functies voor gebruikers.
- Twitter krijgt toegang tot betalingen in 3 Amerikaanse staten.
YouTube
- Youtube lanceert nieuwe door AI gegenereerde quizzen voor educatieve video’s.
- Youtube test een nieuwe functie voor het vergrendelen van video’s voor premiumgebruikers.
- Google lanceert een nieuwe advertentiefunctie gericht op “Gen-Z” genaamd Gen-Z Music Line Up.
- Google beantwoordt nieuwe vragen over op waarde gebaseerde bieding voor advertenties.
- Google Ads Editor versie 2.4 is gelanceerd met nieuwe functies.
- Google gaat werken aan aanvullende protocollen voor robots.txt voor AI en meer.
- Google Ads verwijdert voorbeelden uit het beleid inzake wettelijke vereisten.
- Google Analytics UA verzamelt nog steeds gegevens, maar niet meer voor zo lang.
Nieuws van bureaus
- Mischief US deelt hun handleiding voor betere marketing.
- Waarom bureaus entertainmentkanalen of content lanceren.
- Omnicom neemt het Duitse creatieve bureau Grabarz & Partner over.
- Reddit geeft de 7e waarschuwing aan moderators om NSFW-tags te verwijderen.
- Reddit staat nu door AI gegenereerde p*rn toe.
Merken en advertenties
- De Canadese overheid stopt met adverteren op Facebook en Instagram vanwege problemen met nieuwsblokkades.
- FIFA+ onthult nieuwe advertentiepartners in de EU.
- Alix Earle, de favoriete influencer van elk merk, lanceert een gratis studiebeurs.
- Budweiser brengt #Bringhomethebud weer naar boven voor het WK Vrouwen.
- De merkmarketing van Taylor Swift is het lezen waard.
Microsoft
AI
- ChatGPT ziet een daling van 10% in het verkeer na de hype.
- Wordt GPT-4 slechter in de reacties? Reddit denkt van wel.
Pinterest & Snap
- De zoekopdrachten naar Barbie op Pinterest breken records.
- Het door Snapchat beheerde GIF-hub “Gfycat” wordt op 1 september gesloten.
Marketing
- IPA UK publiceert hun jaarlijkse zomerse eregalerij met nieuwe marketeers.
- Adage introduceert een column van Gen-Z-bijdragers.
- Twitch introduceert Verhalen en ontdekkingsfeed om offline community-interacties te stimuleren.
- Groeiende jonge B2B-kopers veranderen het socialemedia-landschap voor B2B.
- G/O media (inclusief publicaties zoals Gizmodo en The Takeout) beginnen AI te gebruiken in hun inhoud.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.