
21 juni 21 2023 Digitale Marketing
Wat is er afgelopen week allemaal gebeurd op marketingvlak. Lees hier in een handig overzicht het laatste nieuws.
Top 5 Updates van de Week
- Instagram Broadcasts worden wereldwijd uitgerold.
- TikTok Shop test Visueel Zoeken.
- Pinterest introduceert Premier Spotlight en Reiscatalogi.
- LinkedIn schrapt drie langdurige functies waar je nooit op lette.
- YouTube verlaagt de vereisten voor het Youtube-partnerprogramma.
- Google’s eerste twee door AI aangedreven advertentie-indelingen zijn hier.
- Belangrijke update van de Looker Studio GA4-connector voegt 170 nieuwe velden toe.
- Generatieve AI-inzichten vanuit Google Search Central Event.
- Google brengt nieuw rapport uit over zoekspam.
- Google test nieuwe CTA die je klanten rechtstreeks naar je website brengt.
- Squarespace neemt Google Domains over.
- Google kondigt integratie aan van Google Analytics 4 met Adsense.
TikTok
- TikTok investeert miljarden in Zuidoost-Azië om de e-commerce-business te stimuleren.
- TikTok lanceert een nieuwe AI Ad-scriptgenerator voor adverteerders.
- TikTok breidt de samenwerking met IAS uit voor metingen van merkveiligheid.
- TikTok lanceert “TikTok Truths”, een contentserie om het vertrouwen van gebruikers in de app op te bouwen.
- TikTok lanceert een nieuwe site voor Agency Partners om meer te weten te komen over hun aanbod.
- TikTok EU Ad Awards zijn terug, je kunt stemmen op je favoriete campagne.
- Instagram lanceert muziek voor Instagram-notities.
- Wereldwijde storingen van Instagram, Facebook en WhatsApp op vrijdag.
Meta
- Facebook lanceert een inspiratiehub voor Reels-makers om nieuwe contentideeën en trends te vinden om over te posten.
- Meta breidt ook het Reels-bonusprogramma uit naar meer makers en voegt nieuwe monetisatieregels toe.
- Meta verlaagt de leeftijdsvereisten voor VR-accounts.
- Meta en Microsoft sluiten een nieuw pact om AI verantwoord te gebruiken.
- Meta introduceert een nieuwe Bot genaamd Metamate voor medewerkers.
- Tools van externe ontwikkelaars krijgen toegang tot meer Reels-publicatiefuncties, je social media-planners worden beter.
- Twitter zal zich meer gaan richten op video en e-commerce met nieuwe bedrijfsaanpassing.
- De nieuwe CEO van Twitter stuurt haar eerste e-mail naar alle medewerkers.
- Twitter kondigt de mogelijkheid aan om DM-groepen te creëren met maximaal 100 mensen.
- Twitter test een functie voor vacatureborden voor organisaties.
- Communitynotities gelanceerd in acht nieuwe EU-landen.
- Twitter weigert te betalen voor Google cloudservices.
YouTube
- Vidcon vindt volgende week plaats. Hier zijn de merken die gesponsorde evenementen organiseren.
- De nieuwste video van MrBeast heeft het record gebroken voor zijn meest bekeken video in 24 uur.
- Deze week bij YouTube: nieuwe updates.
Agency Nieuws
- Ogilvy vraagt bureaus om AI-gemaakte influencer-content te labelen.
- Refinery29 lanceert de eerste live shopping-ervaring van Twitch van een externe partij.
- Het pas gelanceerde bureau van Terry Crews krijgt twee belangrijke nationale klanten.
- Pfizer voegt Work & Co. toe aan zijn bureauoverzicht.
- LinkedIn plant een push voor streamingvideoadvertenties.
- LinkedIn test een vergelijkbare notificatiestructuur voor berichten als Twitter.
- De CEO van Reddit gaf een nieuw interview over de nieuwe problemen.
- Reddit dreigt moderators min of meer om gemeenschappen openbaar te maken of de toegang te verliezen.
Merken & Advertenties
- De nieuwe merkstrategie van Smirnoff veroorzaakt veel opschudding.
- Tubi & MISCHIEF veroorzaken sensatie in Cannes met nepfilmposters.
- De beursgang van Cava was een groot succes, hun sociale media speelde een grote rol in deze groei.
- Kate Moss keert terug om samen te werken met Diet Coke voor de campagne “love what you love” seizoen 2.
- PPC-experts reageren op recente aangekondigde wijzigingen in Google Advertising.
Microsoft
- De corporate vicepresident van Microsoft Ads deelt nieuwe inzichten over AI Ads.
- Bing Chat test beeldherkenning en visueel zoeken.
AI
- Snapchat deelt vroege inzichten over My AI Snapbot.
- Adobe introduceert opnieuw een enorme update voor zijn product Firefly AI.
- Meta introduceert “Voicebox”, het meest ontwikkelde AI-spraakgeneratiemodel.
Marketing
- Twitch-streamers melden dat hun uitbetalingen zonder waarschuwing zijn verlaagd.
- Kellogg zal marketeers niet langer verplichten om een diploma te hebben om bij het bedrijf te komen werken.
- Google Ads introduceert een nieuw ontwerp.
- Twitch introduceert een nieuwe “Partner Plus”-laag voor makers om meer omzet te delen.
- Wat is er aan de hand dat consumenten influencers niet meer vertrouwen?
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.