
14 juni 14 2023 Digitale Marketing
Elke week brengen wij een overzicht van al het laatste marketingnieuws per platform. Hier het nieuws van week 24.
Top 5 Updates van de Week
- Tiktok test een nieuwe AI-chatbot genaamd “Grace”.
- iOS 17 verwijdert automatisch linktrackers bij het openen in Safari.
- Reddit gaat vanaf maandag in blackout, doe mee met r/save3rdpartyapps voor meer informatie.
- WordPress lanceert een nieuwe AI-schrijftool om blogposts te schrijven voor bedrijven.
- Eerste blik op de nieuwe Twitter-concurrent-app “P92” van Meta is hier.
- Google lanceert een betaalde lokale contentfunctie voor Google Nieuws.
- Google’s perspectieven zoekmenufilter is nu live op mobiel in de VS.
- Google Analytics 4 introduceert vijf nieuwe dimensies en één nieuwe metriek.
- Google en Microsoft betrekken adverteerders bij AI-advertentietests zonder toestemming te vragen.
- Google SERP AI levert nu resultaten in de helft van de tijd.
- US Google Nieuws krijgt belangrijke nieuwe functies.
- Google Ads API v.14 is hier.
Tiktok
- Tiktok opent zijn betaalde contentfunctie “series” voor meer makers.
- Tiktok lanceert “Open Applications” om makers in staat te stellen zich aan te melden voor merkcampagnes.
- Franse Tiktok-executives kunnen geen vragen beantwoorden in de Franse Senaat.
- Tiktok streeft ernaar om meer dan $20 miljard aan e-commerceverkopen te behalen.
- TikTok lanceert vier nieuwe marketingcursussen voor Tiktok Academy.
- Tiktok lanceert #gamingontiktok om de wereldwijde Tiktok-gaminggemeenschap te vieren.
- TikTok deelt inzichten achter hun iconische merkgeluid.
- Instagram werkt ook aan een AI-chatbot, net als Tiktok.
- Is het het einde van influencer-marketing op Instagram?
- Instagram test een communityfunctie voor Reels, die erg lijkt op de volgfeed van TikTok.
- Vorige week zei iemand dat algoritmen er alleen zijn om te helpen, deze week wordt de aanbevelingsfunctie van IG ervan beschuldigd pedofielennetwerken te promoten.
Meta
- Meta plant een nieuw overzicht voor Facebook en Instagram in de EU om aan de regelgeving te voldoen.
- Meta zal Gen AI toevoegen aan al hun productaanbiedingen, zoals onthuld door Mark Zuckerberg.
- Meta Verified komt naar India, Brazilië en andere landen.
- Lancering van WhatsApp-kanalen, een innovatieve nieuwe functie voor bedrijven.
- Het nieuwe interview van Mark Zuckerberg met Lex Fridman is nu live.
- WhatsApp test filters om het ontdekken van kanalen gemakkelijker te maken.
- Binnenkort hebben alleen geverifieerde Twitter-gebruikers de mogelijkheid om berichten te sturen naar niet-volgers.
- Twitter is van plan videolivestreamingfuncties te introduceren, vergelijkbaar met Twitch en YouTube.
- Twitter gaat geverifieerde makers betalen voor advertenties in reacties.
- Twitter is van plan de e-mailadressen van je Twitter-volgers te verstrekken om ze indien nodig buiten het platform te verplaatsen.
- Twitter staat betaalde abonnees toe om tweets tot 1 uur na publicatie te bewerken.
- Twitter Ad Sales zijn met 59% gedaald in de VS.
YouTube
- Youtube lanceert voorproefjes van exclusieve inhoud voor leden en een nieuwe functie voor het remixen van Youtube Shorts.
- Youtube nodigt Shorts-makers uit om lid te worden van de “Shorts Friends Community”.
Agency News
- Terry Crews lanceert een nieuw creatief bureau genaamd “Super Serious”.
- MullenLowe-bureau ondergaat een positioneringsverandering en wereldwijde rebranding.
- De D’melio-familie wordt naar verwachting een talentmanagementbedrijf van $20 miljoen te lanceren.
- Mckinny benoemt een nieuwe president, de focus ligt sterk op influencermarketing.
- LinkedIn lanceert nieuwe B2B-functies: AI-tekstsuggesties, Conversation Ads in de VS, CMO-scorecard en bedrijfs-DM’s.
- LinkedIn test een AI-assistent voor je DM’s.
- De Apollo-app van Reddit wordt stopgezet na een prijzenslag.
- Reddit lanceert nieuwe advertentiemogelijkheden met trefwoordtargeting en productadvertenties.
- Archiveer uw Reddit-gegevens met behulp van deze tool.
Merken
- Twitch verwijdert hun richtlijnen voor gesponsorde inhoud na kritiek van makers.
- Warner Bros. lanceert een AR-campagne ter promotie van de film “The Flash”.
- WWE komt officieel naar Twitch.
- Amazon is van plan advertenties op Prime Video te lanceren.
Microsoft
- Microsoft staat vanaf augustus geen nieuwe adverteerders toe om advertenties te plaatsen zonder verificatie.
- Bing AI-voicechat komt naar desktop.
- Microsoft Shop Ads wereldwijd en andere nieuwe functie onthuld.
- Microsoft Ads werkt zijn distributiemodel voor cross-devices bij.
AI
- Europa vereist labels voor door AI gegenereerde inhoud om desinformatie te voorkomen.
- Asana lanceert hun nieuwe AI-aanbod “Asana Intelligence”.
- Tesco Media werkt samen met Pinterest.
- Pinterest lanceert de volgende fase van de proef met Data Clean Rooms met WayFair.
Marketing
- De lancering van de nieuwe VR-set van Apple van $3.500 veroorzaakt veel opschudding in de community.
- Salesforce lanceert twee nieuwe integraties van commerce en marketing met GPT.
- Mailchimp onthult een nieuw probleem met de bezorging van Gmail, waardoor e-mails in de spam terechtkomen. Dit geldt voor alle nieuwsbrieven, niet alleen voor Mailchimp.
- Marketing Week lanceert een nieuwe cursus bedrijfsmanagement.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.