
7 juni 7 2023 Digitale Marketing
Elke week brengen wij een overzicht van al het laatste marketingnieuws per platform. Hier het nieuws van week 23.
Top 5 Updates van de Week
- Instagram deelde hoe hun algoritme werkt. Spoiler: Het is 90% hun blogpost uit 2021 met kleine wijzigingen.
- Snapchat My Snap AI: Gebruikers hebben nu de mogelijkheid om AI gegenereerde afbeeldingen te verzenden en ontvangen.
- Reddit’s nieuwe op gebruik gebaseerde API-prijzen zullen invloed hebben op veel apps van derden.
- Meta test het verwijderen van nieuwsinhoud in Canada als reactie op de Online News Act.
- Pinterest is het eerste platform dat zijn kalender deelt voor Pride Month en de nieuwste evenementen.
- Juni 2023 Google Webmasters Report.
- Google rolt meerdere uitgelichte fragmenten uit op Desktop-zoekopdrachten.
- Google behandelt nu .ai-domeinen als generieke topdomeinen.
- Google Search Console Insights voegt uw groeiende inhoudsrapport toe.
- Google past het beleid voor winkeladvertenties aan om transparantie te verbeteren.
- Het prestatierapport van Google Search Console was deze week met meer dan 65 uur vertraagd vanwege een fout.
- Google Bard kan nu nauwkeurigere lokale resultaten bieden.
TikTok
- Mexico City sluit een deal met TikTok om kleine bedrijfsmarketing te ondersteunen.
- TikTok lanceert #ForYourPride voor contentcreatie rond Pride Month.
- De optie voor 10 minuten opname binnen de TikTok-app is terug voor veel gebruikers.
- TikTok wordt ervan beschuldigd gevoelige Creator-gegevens in China op te slaan.
- Instagram test nieuwe gebruikerscontrole voor aanbevolen berichten en transparantietool.
- Het logo voor de Twitter-rivaal van Instagram’s app is nu gelekt.
- Instagram kondigt een functie voor video scrubbing aan voor IG-reels.
- Instagram deelt een advertentieformaatgids voor alle Meta Ads-platforms.
Meta
- Meta heeft nooit opgegeven met metaverse, Meta Quest 3 komt deze herfst en de prijs van Quest 2 wordt verlaagd.
- Meta is aansprakelijk bevonden omdat de rechtbank het ontslag van moderators heeft geblokkeerd.
- WhatsApp lanceert een beveiligingshub om gebruikersopties voor controle te presenteren.
- Twitter verliest twee leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor veiligheid en vertrouwen op het platform.
- Twitter verlaat de vrijwillige gedragscode van de EU tegen desinformatie.
- Ben & Jerry’s stopt met Twitter-advertenties vanwege haatspraak.
- Twitter werkt aan een optie om je likes-tabblad te verbergen.
- Twitter negeert haatspraak gecreëerd door Twitter Blue-abonnees.
YouTube
- YouTube keert het beleid inzake desinformatie om om ontkenning van de Amerikaanse verkiezingen toe te staan.
- MrBeast tagt grote streamingdiensten en pitcht zijn idee van een nieuwe game show.
- Het nieuwe product van Viral Nation beschermt bedrijven tegen auteursrechtschendingen.
- YouTube voegt 5.1 Surround Sound toe en kondigt nieuwe YPP-voorwaarden aan.
Mediabureau nieuws
- Dentsu verwacht een stijging van 3,3% in advertentie-uitgaven in 2023.
- WPP werkt samen met Nvidia om een AI-contentengine te bouwen.
- De marketingdirecteur van Zoom-apps, Janine Pelosi, verlaat het bedrijf.
- Ogilvy Africa introduceert InfluenceO, een influencer marketingoplossing voor Afrika.
Snapchat
- Snapchat lanceert AR Learning Hub voor individuen met groeiende interesse in de AR-wereld.
- Snapchat lanceert de Sheen-camerafilter om LGBTQ+ creators aan te moedigen hun verhaal te delen.
Merken
- Heinz debuteert zijn eerste wereldwijde campagne in 150 jaar.
- Unilever belooft dat meer dan 70% van de advertenties een vertegenwoordiging van gehandicapten achter de schermen zal hebben.
- Absolut lanceert een papieren fles bij Tesco.
- Fentiman creëert ’s werelds langste advertentie met een film van 168 uur, wow.
- Wendy lanceert een nieuwe campagne met T-Pain die knalt.
Microsoft
- Bing Chat verhoogt het aantal chatbeurten, voegt visuals toe aan reisvragen en breidt Bing Image Creator uit.
- Microsoft Teams op Windows 11 krijgt communities en AI-tools vergelijkbaar met Discord.
- Bing Chat voegt hyperlinks met anker tekst toe binnen antwoorden.
- Microsoft introduceert inzichten voor Universal Event Tracking Tags.
AI
- Merken vragen influencers om AI-tools te gebruiken om hun contentpraktijken te verbeteren.
- Search Engine Land lanceert hun eigen AI-chatbot op basis van meer dan 20.000 eerdere blogs.
- Julia Brau Donnelly gaat aan de slag als Chief Financial Officer bij Pinterest.
- Pinterest publiceert nieuw onderzoek naar hoe positiviteit acties stimuleert in het aankooptraject.
Marketing
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.