
31 mei 31 2023 Digitale Marketing
Elke week brengen wij een overzicht van al het laatste marketingnieuws per platform. Hier het nieuws van week 22.
Top 5 Updates van de Week
- TikTok test een AI-chatbot om gebruikersinteracties met content te verbeteren.
- Pinterest heeft een nieuwe platformwijziging geïntroduceerd om hun algoritme te verbeteren.
- Youtube gaat volgende maand Youtube Stories stopzetten.
- Google heeft 3 nieuwe AI-functies aan Search toegevoegd die voor alle gebruikers toegankelijk zijn.
- Microsoft heeft een nieuw rapport van 41 pagina’s gepubliceerd over het reguleren van het gebruik van AI, waarbij veilig gebruik van AI wordt bevorderd.
- Google breidt zijn Digital Marketing-coachingsprogramma uit voor MKB’s.
- Google kondigde nieuwe AI-marketingtools aan voor MKB’s en marketeers.
- De Google Top Story-badge is vervangen door Vertrouwde winkelbadges.
- Een Google-zoekfout zorgde voor een grote daling in videotraffic.
- Google Sitename ondersteunt nu subdomeinen op mobiel.
- Google Bard ondersteunt nu afbeeldingen en er volgen er nog meer.
- Samenvatting van het Google Marketing Live 2023-evenement voor jou.
TikTok
- TikTok klaagt Montana aan om een verbod op de app in de Amerikaanse staat te voorkomen.
- Onderzoek van Adweek toont aan dat TikTok-makers niet hetzelfde bereik hebben als voorheen.
- De Instagram Search Ads API is nu beschikbaar via de Instagram Marketing API.
- Instagram zal binnenkort de mogelijkheid bieden om muziek aan je profiel toe te voegen.
- Instagram was deze week offline, wat ervoor zorgde dat mensen naar Twitter gingen.
Meta
- Meta ontslaat personeel bij de zakelijke teams in de laatste ronde van ontslagen.
- Er is een boete van 1,2 miljard euro opgelegd aan Facebook als gevolg van een bindende beslissing van de EUPB.
- Meta introduceert promotieadvertenties voor e-commercedeals.
- De open-source spraak-AI van Meta herkent 4000 wereldtalen.
- De situatie met Twitter-bots loopt uit de hand.
- Twitter is waarschijnlijk niet van plan zich aan te sluiten bij de EU-code tegen desinformatie.
- Twitter werkt aan een “video voor jou”-sectie om videomateriaal te promoten.
- Twitter heeft nieuwe API-prijzen aangekondigd om startups te helpen Twitter te gebruiken tegen een redelijk vast tarief.
- Twitter voegt nieuwe afspeelsnelheidsregelingen toe voor video’s.
YouTube
- Youtube deelt inzichten over het algoritme van Youtube voor makers.
- Youtube heeft Quiz-posts gelanceerd op iOS en web.
- Youtube start een wekelijkse serie over Intro to Live shopping.
- De functie voor communityposts op Youtube is nu beschikbaar voor alle kanalen.
- LinkedIn heeft 5 nieuwe functies op basis van inzichten toegevoegd aan Sales Navigator.
- LinkedIn heeft nieuwe beveiligingsfuncties geïntroduceerd: geverifieerde vacatureplaatsingen en meldingswaarschuwingen.
Snapchat
- Snapchat heeft 200 miljoen actieve gebruikers bereikt in India.
- Snapchat heeft de AR-try-on-tools verbeterd terwijl het zijn AR-mogelijkheden blijft uitbreiden.
Adverteren
- Walmart werkt aan het bieden van creatieve advertentieservices aan adverteerders van alle groottes.
- LeBron James sluit zich aan bij Taco Bell voor de “Taco Tuesday”-handelsmerkcampagne.
- Disney en booking.com maken veel indruk met hun nieuwe campagne.
Sales
Microsoft en AI
Marketing
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.