
24 mei 24 2023
Digitale Marketing
Elke week brengen wij een overzicht van al het laatste marketingnieuws per platform. Hier het nieuws van week 21.
Top 5 Updates van de Week:
- Meta’s Twitter-kloon wordt gelanceerd in juni en veroorzaakt nu al veel opschudding.
- Nieuw onderzoek van Pew Research onthult dat veel Twitter-gebruikers dit jaar mogelijk niet meer terugkeren naar de app.
- Meta’s betaalde abonnementsfunctie wordt gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en zal binnenkort ook in de EU worden gelanceerd.
- YouTube heeft onthuld dat ze vorig jaar een omzet van $40 miljard hebben gegenereerd.
- Einstein GPT van Salesforce brengt een visie samen voor belangrijke overnames.
Google:
- Nieuwe update voor EEA en het Verenigd Koninkrijk met betrekking tot de vereisten voor Google Ads.
- Google Bard toont nu ook citaten, net als Bing Chat.
- Nieuwe Google AI-tools zullen adverteerders helpen bij het genereren van mediabestanden.
- Google deelt nieuwe inzichten over SEO voor nieuwswebsites.
- De Google-zoekpagina test nieuwe productfuncties en analyses.
TikTok:
- Een voormalig leidinggevende van Bytedance zegt dat de Chinese overheid toegang had tot Amerikaanse gegevens en dat TikTok het engagement van gebruikers aanvulde met bots in het begin.
- TikTok-makers in Montana klagen de staat aan vanwege het verbod op de app.
- TikTok heeft een nieuw Creator Fund gelanceerd voor AR-effectmakers op de app.
- TikTok heeft een nieuw lettertype genaamd “TikTok Sans”. Heb je het opgemerkt?
- TikTok test een “locatie”-prompt om mensen aan te moedigen locaties aan hun berichten toe te voegen.
Instagram:
- Instagram lanceert de functie “Samenwerkers” voor IG-uitzendingen.
- Externe apps zoals Buffer hebben nu toegang tot het plannen en publiceren van Instagram Stories met de nieuwe API.
- Instagram-gebruikers kunnen binnenkort audioberichten beluisteren buiten de app.
- Instagram-reacties kunnen nu worden overspoeld met GIFs.
- Er komen meer bewerkingstools voor Reels naar Instagram, aangekondigd tijdens het Meta India-evenement.
- Instagram-productgidsen verdwijnen in juni 2023.
Meta:
- De volgende ronde ontslagen bij Meta begint deze week.
- Meta kan een boete van 1 miljard dollar krijgen van de EU vanwege gegevensoverdrachten van gebruikers naar de VS.
- Inzichten: Meta deelt nieuwe marketing- en creatiegidsen om te groeien op Facebook en Instagram.
- Meta deelt de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI-ontwikkeling.
- Meta voegt leadgeneratietools toe aan Facebook.
- Meta begint met het terugbetalen van adverteerders voor een overspendingsfout.
- Meta deelt de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van VR, inclusief een samenwerking van Mark met BMW voor VR.
- WhatsApp Chat Lock is er om je gesprekken privé te houden.
Twitter:
- Twitter staat nu blauwe abonnees toe om video’s van twee uur lang te uploaden.
- Een topadvertentiegroep zegt dat Twitter geen risico meer loopt na de aanstelling van de nieuwe CEO.
- Twitter zal proberen om enkele van de werknemers die Elon heeft ontslagen opnieuw in dienst te nemen.
- Twitter neemt de nieuwe startup Laskie over voor baanmatching, Elon wil het aanbod van de Twitter-app uitbreiden.
- Twitter heeft de aanmeldingsprocedure voor makers van content voor monetaire doeleinden vereenvoudigd.
- Twitter beschuldigt Microsoft ervan zijn gegevensgebruiksbeleid te overtreden.
- Twitter voegt nieuwe afspeelsnelheidsregelingen toe voor video’s.
UpFronts 2023:
- YouTube onthult nieuwe advertentiemogelijkheden en had Doja Cat om het Brandcast-evenement te promoten.
- Warner Bros. promoot hun nieuwe Max-advertentieaanbiedingen aan marketeers tijdens de Upfronts.
- Netflix heeft in slechts 200 dagen 5 miljoen gebruikers toegevoegd aan hun nieuwe advertentieniveau.
- Afgezien van het recente evenement, laten gegevens zien dat de Upfront-advertentie-uitgaven in de VS afnemen.
- Fox probeert ongescripte advertenties te promoten vanwege de WGA-staking.
YouTube:
- YouTube biedt 30-seconden niet-overslaanbare advertenties voor Connected TV.
- De productmanager van YouTube beantwoordt nieuwe vragen over YouTube Music.
- YouTube heeft nieuwe updates toegevoegd aan Remixes, Shorts Scrubber & Super Thanks.
- YouTube heeft een nieuwe herstructurering van de inkomstenpagina en betere opties voor producttagging.
LinkedIn:
- LinkedIn publiceert een nieuw rapport over hoe Automotive marketeers LinkedIn Ads gebruiken.
- LinkedIn deelt nieuwe inzichten over hoe institutionele beleggers het platform gebruiken voor marketingdoeleinden.
- LinkedIn introduceert Content Ideas Prompts in Creator Mode.
Snapchat:
Reddit:
- Reddit deelt nieuwe inzichten over groeiende gesprekken en trends in reizen op het platform.
- Reddit richt zich op zijn e-commerceaanbod en we kunnen binnenkort nieuwe functies verwachten.
Adverteren:
- Tesla gaat na jarenlang negeren van traditionele advertentiemethoden adverteren.
- 30% van de omzet van Instacart komt uit advertenties.
- De nieuwe “We zijn op een na de beste” advertentie zorgt voor discussie onder marketeers.
- LL Bean stopt met socialemediawerkzaamheden om bewustwording te bevorderen voor de maand van de geestelijke gezondheid.
Microsoft & AI:
- OpenAI lanceert ChatGPT iOS voor plus-abonnees.
- Een samenvatting van de hoorzitting van de CEO van OpenAI met wetgevers over de toekomst en impact van AI.
- Bing Chat voert vier nieuwe updates door.
- Microsoft rolt nu nieuwe Bing Chat-functies uit, waaronder chatgeschiedenis, mobiele functies en meer.
Pinterest:
Marketing:
- McDonald’s creëert een speurtocht voor productplaatsing in films.
- Twitch lanceert een nieuwe functie voor meldingen om streams te personaliseren.
- Discord werkt samen met Colin and Samir om een community te lanceren en meer creators aan te trekken.
- Kustomer gaat apart verder van Meta. Vorig jaar heeft Meta het platform overgenomen voor $1 miljard.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.