
10 mei 10 2023 Digitale Marketing
Elke week brengen wij een overzicht van al het laatste marketingnieuws per platform. Klik op de koppen voor meer info
Hier zijn de Top 5 Updates van de Week:
- Data toont aan dat het verkeer van sociale media verwijzingen afneemt voor iedereen, niet alleen voor Vice & Buzzfeed.
- YouTube krijgt dit jaar een nieuw beloofd Ad-format voor bereik.
- Meta heeft nieuwe updates toegevoegd aan Facebook Reels en personalisatie toegevoegd.
- Microsoft biedt een privacygerichte ChatGPT-versie aan voor bedrijven.
- Amazon lanceert TikTok-achtig platform voor alle gebruikers.
Google:
- Nieuwe tekenen van een vroege mei-algoritme-update voor Google Search.
- Aangepaste trechterrapporten van Google Analytics 4 zijn hier.
- De mei-SEO-kantoorurenvideo van Google is nu beschikbaar op YT.
- Google zegt geen canonieken te gebruiken voor gesyndiceerde inhoud.
- Google breidt mediainkoop uit met integraties voor realtime biedingen.
- Google voegt blauw vinkje toe aan Gmail voor verificatie van afzendermail.
- Google vereist geen videobeschrijving meer als onderdeel van gestructureerde gegevens.
TikTok:
- TikTok heeft zijn nieuwe Creator Fund 2.0, Creativity Program Beta bijgewerkt. Het maakt het gemakkelijker voor makers om zich aan te melden.
- TikTok lanceert Pulse Premiere voor adverteerders, waardoor ze met premium uitgevers kunnen werken.
- TikTok kondigt data aan voor het derde jaarlijkse “Tiktok wereld evenement”.
- Het hoofd van vertrouwen en veiligheid van TikTok vertrekt.
- Tiktok bespioneerde een journalist via het account van haar huisdier.
Instagram:
- De CEO van Instagram bevestigt dat de muziekfunctie naar Carrousels komt.
- Instagram Branded Content-advertenties zijn nu Partnership-advertenties.
- Meta promoot AR aan adverteerders met nieuwe AR Reels Ads & Facebook Stories.
- Instagram blijft werken aan nieuwe Instagram-verhalenfuncties zoals opmerkingen onder je verhaal.
- Instagram werkt aan het creëren van je eigen sticker-AI-functie.
Meta:
- Het Adversarial Threat Report van Meta voor het eerste kwartaal is nu beschikbaar om te lezen.
- Nieuwe updates voor Meta Ads locatietargeting.
- Er is een nieuwe scam waarbij Meta Ads zich voordoen om adverteerders op te lichten, wees op uw hoede.
- Meta brengt een nieuwe verklaring uit tegen de klachten van de FTC over Meta. Nadat de FTC Meta had aangesproken omdat het profiteerde van kindergegevens.
- WhatsApp heeft nieuwe updates toegevoegd aan Polls & het delen van bijschriften.
- Je kunt Horizon wereldfoto’s op je Instagram-verhaal plaatsen.
Twitter:
- Twitter bevestigt dat Circle-tweets tijdelijk niet privé waren.
- Gebruiksnummers en activiteit van Twitter kloppen niet, nieuwe gegevens tonen wantrouwen in Elon’s claims.
- Twitter logt gebruikers willekeurig uit hun accounts.
- Twitter kondigt gratis API-toegang aan voor openbare aankondigingsdiensten.
- Twitter breidt regels uit voor Cannabis-advertenties.
YouTube:
- Nieuwe Ad-functies van Youtube geïntroduceerd bij IAB Newsfront.
- Youtube test een nieuwe gebruikersinterface en tot nu toe zijn gebruikers er niet dol op.
- Youtube lanceert nieuwe weergaveopties voor kanalen en andere nieuwe functies.
- Youtube’s podcast-deals met NPR, NY Times en anderen zijn een flop.
- Youtube verandert zijn partnerprogrammapolicies voor heraanmelding.
LinkedIn:
- LinkedIn groeit naar 930 miljoen maandelijkse gebruikers en ziet enorme groei in nieuwe gebruikers.
- LinkedIn experimenteert met generatieve AI-prompts voor berichten.
- LinkedIn’s nieuwe AI zal berichten schrijven voor het aannemen van managers.
Snapchat:
- Snapchat test gesponsorde links in zijn My AI-chatbot.
- Snapchat brengt advertenties naar zijn Spotlight-functie.
Reddit:
Adverteren:
- Peacock praat over nieuwe advertentieformaten die naar hun platform komen en nieuwe kopers van CTV-media aantrekken.
- Burger King heeft “burger” uit zijn naam verwijderd in het VK voorafgaand aan de kroning.
- Amazon brengt meer precisie en interactiviteit in voetbalstreaming-advertenties.
- Visionworks nieuwe advertentie is slim en creatief. Een must-see.
Microsoft:
- Microsoft Advertising kondigt nieuwe productupdates en samenwerking met Roku aan.
- Microsoft opent Bing-chat voor iedereen met nieuwe upgrades.
Marketing:
- Amazon lanceert TikTok-achtig platform voor alle gebruikers.
- Samsung verbiedt het gebruik van ChatGPT en AI-tools na ChatGPT-gegevenslek.
- Discord van plan om iedereen hun gebruikersnaam te laten wijzigen.
- Shopify meldt $1,5 miljard aan inkomsten en ontslaat 20% van het personeelsbestand.
- BeReal maakt een feed van beroemdheden.
- WordPress verkent AI-integratie.
- Mozilla verwerft Fakespot, een AI-productreview-analyseprogramma, om te integreren in hun browser.
Wil je graag meer weten over dit artikel of heb je vragen voor ons? Neem gerust content met ons op via het Contactformulier. Onze experts zitten klaar om je vragen te beantwoorden.